סימנים או זימונים
שלום לכולם הטיפ לראש השנה היום מכתבי "הבן איש חי" על כוונות "הסימנים".
לקרוא להם "סימנים" קצת מוריד מערכם, נלמד היום על המשמעות וההשפעה שלהם בחיינו.
לכן "לסימנים" אלו נקרא "זימונים", לזמן ברכה לחיינו בדרכים שונות ומיוחדות.
ישנה שיטה קבלית, שאומרים "כשם שאני עושה*** כך יקרה ***, כלומר על ידי המעשה והדיבור שאנו עושים, אנו מזמנים ברכות שונות לחיינו.
לכן בערב ראש השנה, שהוא "הזרע" של כל השנה אנחנו נאכל מאכלים מאוד מסוימים, שעל פי שמם נרמוז על הפעולה שאנו מזמנים איתם:
תמרים
ברוך אתה יהוה אלהינו מלך העולם בורא פרי העץ. (לאכול תמר אחד)
לכוון שיתמו עונותינו וכך יתמו אויבינו הרוחניים, הקליפות ואז לאמר:
"יהי רצון מלפניך יהוה אלהינו ואלהי אבותינו שיתמו עונותינו ואויבינו."
לאכול תמר נוסף ולכוון על האויבים התחתונים ולאמר:
"יהי רצון מלפניך יהוה אלהינו ואלהי אבותינו שיתמו עונותינו, אויבינו, שונאינו וכל מבקשי רעתינו"
נכוון: תמרים = "אל שדי אל שדי", השפעת ברכת השכינה הנקראת "אל שדי", בפנימיות וחיצוניות לחיינו.
תמרים = "משה משה", משה מחובר בשורש לכל אחד מבני ישראל ומשפיע לכל אחד מאיתנו את מאור "אל שדי" בפנימיות ובחיצוניות.
תמר = "שך שך", כנגד "שך" ניצוצות שתוקנו.
תמר = "שמש", חיבור "לזעיר אנפין", צינורות השפע שבשם "יהוה".
רוביה הנקרא גם לוביה, שעועית ירוקה ארוכה.
לכוון: רוביה מלשון ירבו, לוביה מלשון ללבן העוונות.
ברוך אתה יהוה אלהינו מלך העולם בורא פרי האדמה. (לאכול מעט)
"יהי רצון מלפניך יהוה אלהינו ואלהי אבותינו שירבו זכויותינו ותלבננו".
רוביה = "אברך", שהבורא ישפיע את הברכה.
לוביה = "חמה", שהיא השמש להשפעת מאור וברכת "זעיר אנפין".
כרתי - פורו (בצל ארוך עבה, קרישה)
לכוון: לכרות ולבטל את הכוחות השלילים שנבראו מהעוונות ומניצוצי הקרי של האדם.
"יהי רצון מלפניך יהוה אלהינו ואלהי אבותינו שיכרתו אויבינו ושונאינו וכל מבקשי רעתנו".
כרתי = "ויברכם ביום ההוא לאמור", לקבלת הברכה.
סלקא (סלק, או עלה סלק)
לכוון: לסלק החטאים וכך יסתלקו המקטרגים וכוחות הדין שלמעלה.
"יהי רצון מלפניך יהוה אלהינו ואלהי אבותינו שיסתלקו חטאתנו ואויבנו"
סלקא = "ויחזקני", שהבורא יחזק אותנו להתגבר.
קרא - קרע (קישוא ירוק דומה לדלעת, או דלעת)
במילים תקרע… לכוון: "קרע שטן" – לקרוע את שליטתו מעלינו, "עקר שטן" – לעקור את שליטתו מאיתנו וה"שטן עקר" ולא יכול עלינו, "שער קטן" – להשאיר לו רק שער קטן להחיותו ולא יותר.
"יהי רצון מלפניך יהוה אלהינו ואלהי אבותינו שתקרע רוע גזר דיננו ויקראו לפניך זכויותינו".
קרא = "גדול ורם הוא", שהבורא יגדיל וירומם אותנו לטובה.
קרא = "טוב כי לעולם חסדו", שהבורא יטיב לנו ולסביבתנו.
רימון מתוק
לכוון שנתמלא אורות מכל המצוות.
"יהי רצון מלפניך יהוה אלהינו ואלהי אבותינו שנהיה מלאים מצוות כרימון"
לכוון: רימונים = "רצון", להכין כלי לקבלת האור.
"צנור" – להתחבר ולהיות צינור לאור.
"נוצר" – ליצור השפעה בחיים.
"מקור", לקבל את הברכה מהמקור העליון.
"רימון" = "אב הרחמן", "אב הרחמים", להשפעת הרחמים שהיא ספירת "התפארת" המאוזנת לחיינו.
תפוח בדבש - אפשר מבושל בסוכר.
המתקת דין הדבש על ידי התפוח, שהוא תפארת, הנקרא "חקל תפוחין קדישין", להאיר את המלכות, שהיא השכינה, לטבול את התפוח בדבש על מנת להמתיקו ולא למרוח את הדבש על התפוח.
לכוון לשפע כלכלי, לילדים ולכח החיים.
"יהי רצון מפניך יהוה אלהינו ואלהי אבותינו שתחדש עלינו שנה טובה ומתוקה"
תפוח = "אתה ובניך", להשפעת ברכה רבת היקף עלינו ומשפחתנו.
תפוח בדבש = "אנא יהוה הושיעה נא", לישועה מהצרות בשנה הבאה עלינו לטובה אמן.
תפוחים = (ריבוע שם אהיה):
אלף אלף הי אלף הי יוד אלף הי יוד הי
להמשכת אורות הבינה העליונה מעל הטבע לחיינו ומשפחתנו.
תפחים = "פתחים" להשפיע שפע, אורות וחיוּת מספירת החכמה שהיא ניקוד "פתח" יַהַוַהַ.
תפוח = "פותח", שיתקיים בנו הפסוק: "פותח את ידך ומשביע לכל חי רצון".
גזר
לכוון שיגזרו עלינו גזירות טובות.
"יהי רצון מלפניך יהוה אלהינו ואלהי אבותינו שתגזור עלינו גזרות טובות"
לכוון: "גזריאל", שהוא המלאך הגוזר גזרות טובות על פי הנחיית הבורא על האדם וישפיע עלינו לטובה.
גזר = "אם יגאלכם טוב", שהבורא יגאל אותנו לטובה.
גזר = הוא מנחמכם", שהבורא ירחם עלינו לטובה.
גזר = "ונחם יהוה עוד", להשפעת תוספת נחמה לנו ולמשפחתנו.
גזרים = "דרכי יהוה", עזרה ללכת בדרך השם, דרך ההשפעה.
דגים
לכוון: להתברך מעינא פקיחא והגנה מכל סוגי עין הרע.
"יהי רצון מלפניך יהוה אלהינו ואלהי אבותינו שנפרה ונרבה כדגים".
דגים = "אל יהוה" להתברך מהאור היורד מעולם היצירה אלינו לעולם העשיה.
דגים = "דגן", "זן", "מזבח", שמות לשפע.
ראש (של דג, או כבש)
ראש הוא התחלה, שהוא הזרע, לכן נזרע ברגע זה שנהיה כל השנה משפיעים.
"יהי רצון מלפניך יהוה אלהינו ואלהי אבותינו שנהיה לראש ולא לזנב".
ותזכור לנו עקידתו ואילו של יצחק אבינו בנו של אברהם אבינו עליו השלום".
ראש = "יהוה אבינו אתה", חיבור ישיר לבורא.
כתוב :"כל המשביע עצמו בדברי תורה אין מבשרין אותו בשורות רעות".
לכן נלמד זהר בערב החג, בין האוכל לשינה בכמות "משביעה".
לאחר האוכל נעמוד ונכוון יחוד זון: "יאהדונהי" לחיבור אורות וכלים להשפעת הברכות לשכינה, לעולמנו ואלינו, אמן.
שנה מבורכת לכולם ❤️
Comments